Ljugarn Open Junior 2020

Hej alla föräldrar till tennisintresserade barn!

Vi vill bara göra er uppmärksamma på att årets upplaga av Ljugarn Open Junior 2020 sker samtidigt som "stora" Ljugarn Open 2020, dvs: lördagen den 18 juli - lördagen den 25 juli (första och sista dagen nyttjas endast vid extra stort antal deltagare).

Turneringen har (som vanligt) följande kategorier:

• Minitennisturnering - Flickor & Pojkar 6-10 år (gemensam klass): För alla som vill vara med, även de som kanske inte tävlat tidigare. Man spelar korta matcher där alla möter alla. Ingen slutlig vinnare utses och alla får medalj.

• Flickor samt Pojkar upp till 12 år

• Flickor samt Pojkar upp till 15 år

• Junior Dubbel (alla åldrar upp till 18, pojkar och flickor i valfri konstellation)

OBS: åldersgränserna är riktlinjer, dvs har ni tex en 9-åring som spelat mycket och kanske tävlar hemma, då kan hen med fördel ställa upp i klassen upp till 12 år. Likaledes kan tex en 10 åring som aldrig spelat tidigare kanske ta plats i minitennisturneringen. Målet är att alla skall hitta en klass som passar ens egen nivå, snarare än ålder, för att på så sätt ge så många som möjligt chansen att vara med och ha roligt.

Glöm inte att Ljugarn Open Junior är den vänliga och familjära tennistävlingen som är öppen för barn i alla åldrar och nivåer

Preliminära tider:

• Minitennis: lördag den 18:e juli morgon/fm, spelas under ca 2 timmar, sen är turneringen avslutad.

• Flick- och pojkklasser samt juniordubbel: inledande matcher lördag-söndag (18-19 juli). Semifinaler samt finaler schemaläggs sedan i det ordinarie spelprogrammet för stora Ljugarn Open, och spelas preliminärt ons-tors 22-23 juli.

Exakta speltider anges så snart vi vet antalet deltagare och lottning är gjord.

Information om anmälan samt tävlingsformer

Läs allt om hur man anmäler sig, samt vilka tävlingsformer som gäller för de olika klasserna i inlägget om Ljugarn Open nedan publicerat 4 juli.

OBS: de minsta barnen som endast skall vara med i "minitennisen" kan också maila in sin anmälan till LjugarnOpen2020@gmail.com

Deadline: Senaste tidpunkt för anmälan är onsdag den 15 juli 2020 kl. 23:59.

Vi behöver hjälp!

Alla föräldrar till barn som är med och spelar får vara beredda på att behöva hjälpa till på ett eller annat sätt nere vid banorna.

Uppdateringar

Håll koll på mailen och Ljugarns IF´s Facebook sida

OBS: mail och Facebook är de enda kanaler som vi använder för att kommunicera viktig information, tex vid regn m.m.

Med vänliga hälsningar

Tävlingsledningen för Juniorturneringen