Ljugarn Padel Open (KM) 2020

Datum: Måndag 27 juli – Onsdag 29 juli

Plats: Björkvallen, Hålvägen, Ljugarn

Anmälan: via Matchi.se. Platserna kan ta slut väldigt fort på grund av begränsat antal möjliga deltagande lag. Vid överbokning, prioriteras i möjligaste mån, de som deltog med på städdagen

Deadline: Senaste tidpunkt för anmälan är fredag den 17 juli 2020 kl. 16:00.

Klasser: Vi kommer dela in i två olika nivåer och köra gruppspel (måndag och tisdag samt slutspel onsdag). Vi kommer att utveckla turneringen med fler klasser under åren framöver då vi får mer erfarenhet och insikt i våra olika nivåer och möjliga klassindelningar.

Antal spelare och lag: Max antal spelare är 80, 40 stycken per nivå (20 lag i varje nivå) Varje lag spelar minst 4 matcher.

Spelform: Vi spelar TEAM AMERICANO - Detta innebär att det är gruppspel, alla lag möter alla lag i gruppen. Gruppspelet per lag sker under ca 2 timmar samlad tid under måndagen eller tisdagen. Man spelar först till 18 poäng och poängen som man får i varje match samlas till en slutpoäng efter gruppspelet. 3 servar per spelare i turordning, sidbyte efter 9 poäng. Efter gruppspelet blir det som sagt ett slutspel dag 3 med kvartsfinaler, semifinaler och finaler. Information om detta finns på plats under dagarna.

Måndag - Gruppspel (ca 2 timmar per lag per gruppspel

Tisdag - Gruppspel (ca 2 timmar per lag per gruppspel)

Onsdag - A och B-Slutspel

Det går inte att ändra speltid eller schema under dagarna.

Bollar: Bollar (Söderling) tillhandahålls av sekretariatet inför match. Tävlingssekretariatet avgör när bollar behöver bytas ut.

Prisutdelning: Direkt efter finalerna under onsdagseftermiddagen.

Priser: Om du vill sponsra eller bidra med priser vore detta fantastiskt, kontakta tävlingsledningen via mail.

Matchvärd: Matchvärdar tillika banvärdar ansvarar för att starta gruppspel, att se till att det finns bollar och att registrera resultat efter varje match. Möjligtvis kommer det att behövas hjälp för detta och om du är intresserad kontakta tävlingsledningen via mail.

Väl mött!

Tävlingsledningen genom CG Fabiansson