Öppettider och ordningsregler för Björkvallen

Vilken härlig sommarstämning vi har på Björkvallen! Underbart att se att det spelas tennis, padel, basket och fotboll :-) Med hänsyn till våra grannar så är det följande öppettider och regler som gäller:

Padel får spelas mellan 08:00 – 19:00 alla dagar och endast efter bokning i MATCHi. Juniorer får spela utan att boka om banan är ledig.

Padelbanorna får ej beträdas före kl. 08:00 och efter kl. 19:00 enligt påbud från Region Gotland.

Tennis får spelas mellan 08:00 – 21:00 alla dagar och endast efter bokning i MATCHi. Juniorer får spela utan att boka om banan är ledig.

Fotboll & basket kan spelas fram till 21:00. Vi har sått nytt gräs på den gamla fotbollsplanen som måste växa till sig ett par veckor till så fotboll spelas på planen bredvid padelbanorna tills dess.

Efter kl 21:00 ska det vara tyst på Björkvallen. Därför är inget bollspel eller musik tillåtet efter kl 21!

Vi vill att alla ska trivas på Björkvallen och att såväl LIF’s verksamhet som allmänt nyttjande inte ska störa våra grannar. Låt oss nu hjälpas åt att hålla de regler och öppettider som gäller så kommer vi ha en underbar sommar på Björkvallen!

Vi ses!

Påminnelse städdag söndag 4/7 kl. 12