Regninformation och spelscheman för måndag 21:a juli

Hello tennislovers!

Som ni säkert har noterat kom regnet vid 15-tiden. Men imorgon ska det bli fint igen :) Matcherna som avbröts återupptas imorgon bitti klockan 08:00 och ni fortsätter i den ställning ni hade vid avbrottet. Tyvärr påverkas i princip alla tider av regnavbrottet.

Observera följande:

1. Samtliga speltider är reviderade: Du finner nya scheman och tider längre ner samt vid klubbhuset.
2. Ändrad spelform i Dam Singel B och Old Boys. Eftersom vi snabbt hamnade efter schemat ändrar vi spelform i Dam singel B och Old Boys. Dessa klasser startar set i ställning 2-2, men i övrigt gäller samma regler som tidigare (inklusive no-add och matchtiebreak vid 1-1 i set).
3. Hjälp oss raka banorna! För att komma igång imorgon bitti vill vi har hjälp med att raka banorna ikväll (söndag) och/eller imorgon bitti. Så länge det ligger pölar börjar det inte torka. Ni som kan får gärna lägga en halvtimme ikväll när det helt har slutat regna (eller före 07:00 imorgon bitti) för att hjälpa till med detta. Rakor finns vid banorna.

Och slutligen, glöm inte att dansa soldansen innan ni går och lägger er!

/Styrelsen/Tävlingsledningen

Uppdaterade scheman: