Ljugarn Open: anmälan öppen!

Nedräkningen har börjat :-) Nu är anmälan öppen för Ljugarn Open 2021! All information du behöver finns nedan:

När: Lördagen den 24 juli - lördagen den 31 juli (första och sista dagen nyttjas endast vid extra stort antal deltagare)

Var: Björkvallen, Hålvägen, Ljugarn

Information om anmälan

Vi använder tennisförbundets online-system TournamentSoftware och du anmäler dig via https://svtf.tournamentsoftware.com/tournament/2ABBAF3B-B156-476D-88C6-4D5EF8EA2A56.

Om du saknar tävlingslicens måste du först registrera en motionärslicens, vilket är gratis, då gör du såhär:

1. Gå in på svtf.tournamentsoftware.com

2. Uppe till höger, klicka ”login” och sedan ”registrera dig”

3. Följ instruktionerna och fyll i efterfrågade uppgifter, välj licenstyp ”Motionär, kategori 4” och välj valfri klubb, exempelvis den klubb du brukar spela på hemma eller Ljugarns IF såklart :-)

4. Slutför registreringen

Spara dina licensuppgifter till kommande år!

När du har en registrerad licens kan du anmäla dig till årets Ljugarn Open via denna länk https://svtf.tournamentsoftware.com/tournament/2ABBAF3B-B156-476D-88C6-4D5EF8EA2A56.
Senaste tidpunkt för anmälan är onsdag den 21 juli 2021 kl. 23:59.

Pris

160 kr per singelklass och 80 kr per dubbelklass för medlemmar. Dubbla priset för icke medlemmar. Medlem blir du på Matchi.se, registrera konto och sök Ljugarns IF.

Lottning

Lottning publiceras på svtf.tournamentsoftware.com samt på tavlan vid klubbhuset senast fredag den 23 juli 2021.

För att flytta en match måste båda spelarna/paren vara överens, annars måste spelare som inte kan spela på utsatt tid lämna W/O. Obs! Kontakta alltid tävlingsledningen när matchflytt har avtalats och meddela ny tid.

Klasser

Ljugarn Open 2021 spelas i följande klasser:

1. Dam Singel A

2. Dam Singel B

3. Dam Dubbel

4. Herr Singel A

5. Herr Singel B

6. Singel Old Boys (+55)

7. Herr Dubbel A

8. Herr Dubbel B

9. Mixed Dubbel – herr och dam, inga andra restriktioner

10. Generation Dubbel – en spelare från vardera generation i samma familj, dvs. en mor eller far tillsammans med sin son, dotter eller barnbarn.

Spelform

Samtliga klasser avgörs i utslagsform där endast vinnaren går vidare till nästa omgång. Seedning sker baserat på tidigare resultat i Ljugarn Open.

Herr Singel A och Dam Singel A spelas i bäst av tre fulla set med tiebreak i ställning 6-6.

Övriga klasser spelas enligt ”dubbelmodell”, dvs. bäst av tre set där de första två seten är fulla men spelas med ”no-add” dvs ingen fördel. Sista set är Match Tiebreak till 10 vunna poäng (eller 2 poängs marginal). Vid no-add väljer mottagaren servesida. För frågor, kontakta Matchvärdarna på plats!

Bollar

Bollar RS tillhandahålls av sekretariatet inför match. Tävlingssekretariatet avgör när bollar behöver bytas ut.

Prisutdelning

Direkt efter herr- och damfinalen.

Priser

Om du vill sponsra eller bidra med priser, kontakta Sara Melcher-Claësson på ljugarnsif@gmail.com.

Matchvärd

Ställ upp som matchvärd: matchvärdar ansvarar för att starta matcher, att se till att det finns bollar och att hjälpa till med att torka banor i händelse av regn etc. Anmäl dig på listan som sätts upp på anslagstavlan vid klubbhuset!

Kontaka tävlingsledningen

I första hand email till: LjugarnOpen2021@gmail.com

Matchvärdar på plats för information om tider, väder, etc: 076-765 17 07

Om brådskande: Tävlingsledare, Ulf Vucetic (070-816 87 42)

Välkomna!

Ljugarn Open: Nu är spelschemat uppe!

Ljugarn padel KM 2021 – grupper och spelschema