Nu öppnar anmälan till Ljugarn Open 2019

Datum för tävlingarna: Lördag 20 juli – fredag 26 juli 2019

Plats: Björkvallen, Hålvägen, Ljugarn

Anmäl dig här

Deadline: Senaste tidpunkt för anmälan är tisdag den 16 juli 2019 kl. 18:00.

Betalning: På plats vid första match, swish eller kontant, 150kr per singelklass och 75kr per dubbelklass för medlemmar. Dubbla priset för icke medlemmar. Medlem blir du på Matchi.se, registrera konto och sök Ljugarns IF.

Lottning: Lottning publiceras på tavlan vid klubbhuset samt som pdf på Facebook – senast torsdag den 18 juli 2019. För att flytta en match måste båda spelarna/paren vara överens, annars måste spelare som inte kan spela utsatt tid lämna W/O. Kontakta alltid tävlingsledningen när matchflytt har avtalats och meddela ny tid.

Klasser:  Ljugarn Open 2019 spelas i följande klasser:

1. Dam Singel A
2. Dam Singel B
3. Dam Dubbel
4. Herr Singel A
5. Herr Singel B
6. Singel Old Boys (+55)
7. Herr Dubbel A
8. Herr Dubbel B
9. Mixed Dubbel – herr och dam, inga andra restriktioner
10. Generationer Dubbel – en spelare från vardera generation i samma familj, dvs. en mor eller far tillsammans med sin son, dotter eller barnbarn.
11. Junior Minitennis (små barn, mjuk boll, en eftermiddags, lek med medalj)
12. Flickor Singel <12*
13. Pojkar Singel <12*
14. Flickor Singel 12-16*
15. Pojkar Singel 12-16*
16. Junior dubbel (alla åldrar upp till 18, pojkar och flickor i valfri konstellation)

* Åldersgränserna är indikativa och inte ett krav.

Spelform: Samtliga vuxenklasser avgörs i utslagsform där endast vinnaren går vidare till nästa omgång. Seedning sker baserat på tidigare resultat i Ljugarn Open.

Herr Singel A och Dam Singel A spelas i bäst av tre fulla set med tiebreak i ställning 6-6.

Övriga vuxenklasser spelas enligt modern ”dubbelmodell”, dvs. bäst av tre set där de första två seten är fulla men spelas med ”no-add” dvs ingen fördel. Sista set är Match Tiebreak till 10 vunna poäng (eller 2 poängs marginal). Vid no-add väljer mottagaren servesida. För frågor, kontakta Matchvärdarna på plats!

Bollar: Bollar (Wilson US Open) tillhandahålls av sekretariatet inför match. Tävlingssekretariatet avgör när bollar behöver bytas ut.

Prisutdelning: Direkt efter herr och damfinalen på fredagen den 26 juli 2019.

Ev fixardag: Om det behövs träffas vi på onsdag den 17 juli 2019 klockan 9:00 för att göra i ordning anläggningen inför tävlingarna. Håll utkik på vår hemsida eller på FB.

Priser: Om du vill sponsra eller bidra med priser, kontakta Madeleine Ödqvist på ljugarnsif@gmail.com.

Matchvärd: Ställ upp som matchvärd, matchvärdar ansvarar för att starta matcher, att se till att det finns bollar och att hjälpa till med att torka banor i händelse av regn etc. Anmäl dig på listan som sätts upp på anslagstavlan på klubbhuset från och med städdagen!

Tävlingsledning:  LjugarnOpen2019@gmail.com
Ulf Vucetic (0708-168742)