Padelpremiär!

INVIGNING AV PADELBANORNA

Under rådande Covid-restriktioner hölls under lördagen en enkel invigning av föreningens två nya padelbanor. Ordföranden hade bjudit in Visby Tennisklubbs ordförande Henrik Johansson som lagkamrat.

Vi mötte ett betydligt yngre Lag Youngster, bestående av Hugo Nilsson och Mattis Johansson från Visby, men genom list och erfarenhet lyckades vi hålla dem på halster under en stor del av matchen. Troligen förlorade lag Ordförande på grund av sviktande ork.

De teoretiska styrkeförhållandena i medelålder var på papperet 22 – 56 att ställas mot dom faktiska slutsiffrorna 7-5, 6-3.

Kan meddelas att undertecknad fick en kraftig lårkramp på kvällen som släppte först efter intag av Resorb.

Våra gästande besökare lovordade banorna och önskade lycka till med anläggningen.

Med vänliga hälsningar

Göran Andersson