Enkät om gruppträning på Björkvallen 2023

Hej alla sports lovers!

Ljugarn samlar som ni alla vet en helt unik uppställning av fysiska praktexemplar, i alla åldrar. Denna samling av sommaratleter kan emellertid alltid utvecklas och Ljugarns IF försöker som vanligt att ligga i framkant för att stötta er i denna utveckling.

Vi utreder därför nu möjligheten att erbjuda tränarledda pass i styrka/rörlighet/kondition på Björkvallen under kommande sommar.

Som vanligt vill vi ju jobba med ”the best of the best”. Därför har vi haft en diskussion med Liv och Anders Eriksson, som driver HART54 i Stockholm men som på sommaren håller till i Mästerby och Västergarn. HART54 är en holistisk medlemsklubb på Regeringsgatan 65 i centrala Stockholm där man erbjuder personlig träning, gruppträning och i medlemskapet är allt inkluderat - klädservice, hud/hårvård och hälsotester m.m.

Efter viss införsäljning från undertecknads sida vad avser målgruppens kapacitet, entusiasm och ambition, kan Liv och Anders tänka sig att ta hand om oss under i vart fall en koncentrerad vecka i juli, sannolikt vecka 28 (eller 29).

Vad detta innebär i praktiken är att Liv och Anders skulle köra pass med grupper om 10-15 personer åt gången. Grupperna delas in efter någon form av önskad nivå av ansträngning och smärta, där alla tränar cirka en timme om dagen i 5-6 dagar under en vecka. OBS att vi tänker riktigt brett, dvs. den lättaste gruppen kan bestå av vänner som huvudsakligen promenerar som motion, medan vi förväntar oss att den tuffaste gruppen skall attrahera en och annan elitjunior (och kanske rentav någon överambitiös skäggbeprydd tvilling utan verklighetsförankring).

Liv och Anders tar med gummiband, trx, bollar och lite annan utrustning, men huvudsakligen används kroppen som vikt. Liv och Anders vill även, vid sidan av dessa gruppass, gärna erbjuda personlig träning och behandlingar.

Nu vill vi gärna höra hur intresset för detta ser ut. Vi tänker oss en prislapp på 1000-1500kr per person för en vecka beroende på hur stora grupper det blir och hur många pass vi kör under veckan.

Vi är tacksamma om ni kan besvara bifogade enkät (som förstås inte är bindande), så kan vi planera efter intresse.

Anmälan till detta sker under våren via Matchi. Vi önskar er alla en fin avslutning på 2022!

Snart börjar sommaren!

Hyra rack och bollar