Snart börjar sommaren!

Här i Malmö står körsbärsträden i full blom och det är nog bara en tidsfråga innan fälten är alldeles gula av raps. Bara någon månad till så är vi framme i vad vi tror blir den bästa sommaren hittills.

Förutom de vanliga aktiviteterna (som ni kan läsa mer om i vårt kalendarium) kommer vi det här året även erbjuda gruppträning i samarbete med den holistiska medlemsklubben Hart54 från Stockholm. För oss som inte tränar så mycket under året är det ett utmärkt tillfälle att försöka jacka upp formen (eller bara lindra chocken av plötslig fysisk aktivitet) inför Ljugarn Open. För dig som inte är en lika förtappad själ och tränar flera (!) gånger i veckan kan jag meddela att de erbjuder rejäla utmaningar även för er sort.😉

Vi har något uppdaterade speltider inför sommaren som innebär att padelspel är tillåtet kl. 8-18 och tennisspel kl. 8-21. Övrig tid ska det som vanligt vara lugnt och stilla på Björkvallen, något som våra vänner i Trivselgruppen gör sitt bästa för att se till att det efterlevs. Vi kommer även få nytt underlag på basketplanen och nya basketkorgar som vi tackar våra vänner på Ljugarns semesterby för!

Nu till meddelandets viktigaste punkt för föräldrar som vill ha glada barn i sommar: anmälningarna till både tennis- och padelskolan är härmed öppna! Bara att klicka sig in på vår MATCHi-sida och boka in kidsen på sommarens roligaste veckor.

Årsmötet kommer att hållas söndagen den 4/6 kl. 15:00 i vad vi hoppas blir underbart soligt väder framför Våffelmagasinet, enligt tradition. Officiell kallelse kommer vad det lider men tills dess längtar vi efter att få se era glada nunor och att tillsammans peppa inför sommaren.

Det var allt för nu, vi hörs snart igen!

Ljugarn Padel KM 2023:13-16 juli

Enkät om gruppträning på Björkvallen 2023