Matchvärdar Ljugarn Open 2022

Hej alla glada! På söndag smäller det (!) och som varje år behöver vi hjälp av er medlemmar för att se till att alla matcher rullar på som de ska. Nedan hittar ni schema för vilka familjer som håller i taktpinnen för matchvärdskapet under vilken dag/tid. Morgonpasset kräver lite extra vakenhet så se till att inte försova er 😉 (kaffe till den morgontrötta finns som bekant i klubbstugan).

Tid Sön 24/7 Mån 25/7 Tis 26/7 Ons 27/7 Tor 28/7 Fre 29/7
07:45 - 10:30* Schröder Cavallin Beer Hogen von Pongrácz
10:30 - 13:30 Ödquist Andrén Wränghede/Wolf Nathan Stenberg Karlsson
13:30 - 16:30 Melcher-Claësson Carlnäs Högset Dauschez Dahlbom Schött
16:30 - slut Harring Sandberg Andersson Schönberg Estelle

* Ha koll på första matchstart (se SVTF), var där 30 minuter före första match!

“Men vad är det exakt man ska göra?”, kanske någon undrar. Jo, följande:

• Pricka av närvaro på matchkort

• När båda spelarna/paren är på plats, sätt upp lapp på kölistan på whiteboarden med magneter

• Flytta gradvis upp kölistan till ”matcher i spel”

• Dela ut bollar, alltid nya i herr/dam singel A samt herr/dam dubbel, annars vid behov

• Se till att matcherna kommer igång efter 5 minuters inbollning

• Notera resultat

• på Resultatformuläret och på Trädet

• Ringa in vinnaren och skriv set-siffror med vinnarens siffror först

• Ha koll på reglerna (se tavlan) så att ni kan upplysa spelare vid frågor

• Jaga på mellan matcher och håll tempot, vi har ett tight schema

• Ta tre bra foton under passet på spel/spelare och skicka per sms till Elsa Schröder, 0703-81 81 64

• Lämna över på ordnat sätt till nästa Matchvärd (om du inte är sist)

Extra uppgifter på morgonen

• Hämta dagens schema, dagkort etc. hemma hos Ulf på Kvarnbacksvägen 25B. På morgonen eller kvällen, ring/sms:a och meddela när ni kommer (0708-16 87 42).

• Var på plats senast 30 minuter före första match. Banvärdar är på plats med nycklar från 07:45.

• Sätt upp nya scheman (spelschema samt dagschema) på tavlan med häftpistol

• Klipp och sortera matchkort i ordning

• Lämna ut bollar och få igång matcherna i tid

Extra uppgifter på kvällen

• Var kvar till sista match är spelad

• Städa av och gör fint

• Banvärdarna är på plats till 19:15. Om matcher pågår senare, samordna med banvärdar avseende stängning och överlämning av nycklar till morgondagens banvärd.

• SMS:a bild på komplett ifyllt Resultatformulär med samtliga resultat till Ulf på 0708-16 87 42. Om något resultat saknas, kontakta först spelarna och fyll i så att det är komplett.

Telefon för frågor ni inte kan lösa: Ulf 0708-16 87 42

Om man känner sig panikslagen och vill vara megaförberedd kan man ladda ner denna instruktion här. Då kan man skriva ut den och har således något att hålla i handen under hela passet. Lycka till alla matchvärdar!

Ljugarn Open försnack

Lottning färdig Ljugarn Open 2022